– LaserWash har utviklet et kundevennlig og lønnsomt konsept, noe som gir oss et godt utgangspunkt for videre skalering i fellesskap. Ambisjonene våre er å skape en ledende bilvaskkjede rettet mot bedrifts- og privatmarkedet. Vi ser et stort potensial for verdiskapning i dette markedet, sier Petter Hellman, konsernsjef i Møller Mobility Group.
Hellman legger til: – Etter å ha sondert markedet en periode, ble det åpenbart at LaserWash var den beste partneren for oss. De har allerede utviklet et kvalitetskonsept, og de har kommet langt i arbeidet med å utforske bruken av teknologi for effektiv drift og kundevennlige løsninger.
LaserWash-gruppen med utgangspunkt i Hokksund er allerede en etablert bilvaskekjede med 13 egne haller, i tillegg til agenturet til vaskemaskinene og eget servicenettverk. De ser frem til å forene krefter med Møller Mobility Group, heter det i en pressemeleing.
– Den strategiske og finansielle kraften vi får i partnerskap med Møller Mobility Group setter oss i bedre stand til å realisere potensialet vi ser i konseptet vårt. Samtidig går vi sammen med en ledende bilaktør hvor vi kan forene utviklingskraften med tilgang til lokasjoner, kunder og kompetanse som passer oss perfekt, sier Martin Stenshorne i LaserWash.
Kjøper 50 prosent
Avtalen innebærer at Møller Mobility Group går inn som eier av 50 prosent av LaserWash. Bilvask skal utvikles som et selvstendig satsningsområde i konsernstrukturen i Møller Mobility Group, i tillegg til å bli en naturlig del av kundetilbudet i økosystemet til bilforhandlerkjeden Møller Bil.
– Vi kommer til bordet med en sterk distribusjonskraft, og ser frem til å forene den med det spennende bilvaskkonseptet LaserWash har utviklet, den bransjeerfaringen de besitter og den allerede etablerte infrastrukturen de har bygget opp, sier Håvard Andersen, konserndirektør for strategi og forretningsutvikling i Møller Mobility Group.
LaserWash har bygget et konsept som allerede har vist seg å treffe markedet godt på det sentrale Østlandet. Kundevennlige konsepter som enkle betalingsløsninger, effektiv inn- og utkjøring av anleggene og børsteløs vask som gir et godt vaskeresultat uten fare for lakkskader, er pilarene LaserWash har bygget plattformen sin på.
Bilvaskkjeden er rettet mot bedrifts- og privatmarkedet og supplerer dermed de øvrige bilrelaterte tjenestene Møller Mobility Group allerede tilbyr. Tidligere i år ble det kjent at Møller Mobility Group gikk inn i et strategisk partnerskap med dekkhotell-tjenesten Mitt Dekkhotell. Partnerskapet med LaserWash inngår i den samme strategien for Møller Mobility Group hvor konsernet vil utvikle nye bilrelaterte tjenester i tett samarbeid med merkene, og egeneide- og private forhandlere.
Det er ingen umiddelbare planer om å endre på merkevaren eller uttrykket til LaserWash, så dagens kunder kommer på kort sikt ikke til å merke endringene på eiersiden. På noe lenger sikt kan kundene forvente økt kapasitet og tilgjengelighet, samtidig som LaserWash sine tjenester skal kunne tilbys til enda flere.
– Gjennom Møller Bil ser vi på nært hold at kundene våre er bevisst på viktigheten av hyppig og god vask av bilene sine. I partnerskap med LaserWash har vi alle forutsetninger for å videreutvikle rimelige, kundevennlige og merkeuavhengige bilvasktjenester som kan komme kundene våre til gode, sier Sverre Helno.
FLERE SAKER
Hokksund Byutvalg vil ta en aktiv rolle for lokalsamfunnet
Trafikkulykke på Gamle Kongsbergvei – to skadet
O helga natt – for en julekonsert