Det er tre meldinger sendt til Øvre Eiker via portalen som ikke er kommet fram. Dette gjelder to meldinger fra høsten 2020 og én melding i mars 2023. Meldingene fra 2020 er det ikke mulig å finne ut av, men meldingen fra mars 2023 har de trolig indentifisert.
Disse meldingene kan ikke lastes ned nå, da de som følge av personvernreglene blir slettet etter 14 dager. Vi ser bare at det er sendt meldinger til kommunen, ikke hvem som har sendt meldingen, skriver kommunen i en pressemelding.
Kommunen vil melde saken og avviket til Datatilsynet. Nasjonale myndigheter vil også gjennomføre undersøkelser for å finne ut hva som har gått galt i denne saken. Feilen er nå rettet opp av leverandøren.
– Kommunen får få meldinger via portalen, og vi er trygge på at vi har oversikt over situasjonen. Tjenesten er levert av Visma. Kommunen er ansvarlig for riktig behandling av data og leverer avviksmelding med det første, sier kommunalsjef for oppvekst, Else Berit Kyte.
FLERE SAKER
Hokksund Byutvalg vil ta en aktiv rolle for lokalsamfunnet
Trafikkulykke på Gamle Kongsbergvei – to skadet
O helga natt – for en julekonsert